ecommerce marketing marketingonline Pinterest

Pinterest – jak za Darmo Promować Sklep

pinterest jak za darmo promować sklep

Pinterest to świetne miejsce do darmowego promowania swoich produktów. Tutaj wielu użytkowników szuka inspiracji dla siebie. To kolejne miejsce z którego możesz zacząć  sprowadzać nowy ruch organiczny na swój sklep, bez dodatkowych kosztów, jedynie poza poświęconym czasem na stworzenie, przeanalizowanie i dopasowanie do swoich odbiorców postów.

Masz swój sklep i szukasz nowych miejsc w których możesz się pokazać, to właśnie Pinterest jest świetnym miejscem na to. W im większej liczbie miejsc w sieci umieścisz swoje produkty tym do większej liczby odbiorców dotrzesz. Tym samym zwiększysz szansę na pozyskanie nowych klientów.

Jak zacząć na Pinterest?

Zacznij od założenia konta firmowego. 

Proces jest intuicyjny. Pamiętaj, aby nazwa była taka sama jak na innych portalach. Istotne jest również dodanie wszystkich linków do sklepu i do Twoich social mediow. Im więcej tym efektywniej konto będzie działać. Podczas tworzenia profilu firmowego przy pytaniu o płatne reklamy po prostu pomiń ten krok. Zawsze możesz do niego wrócić. Na koniec pozostała jeszcze tylko konfiguracja konta, którą przeprowadzić najlepiej zaraz po założeniu konta.

Po zakończeniu rejestracji pojawi się opcja dodawania „pinów”. Tutaj zaczyna się przygoda.

Potrzebne są zdjęcia Twoich produktów w dobrej jakości. Najlepiej, aby były przedstawione w aranżacji lub kompozycji z innymi produktami. Nie kombinuj z filtrami lub retuszowaniem zdjęć. Tak jak pewnie się już domyślasz bardzo dobre zdjęcia grają tutaj pierwsze skrzypce. Odpowiedni kontent i wizualizacja, które wyróżnią Twoje produkty. To właśnie takie zdjęcia są oglądane i zapisywane.

Proponuję na sam początek przejżeć kilka kont z Twojej branży, aby się zainspirować. W tym celu skorzystaj z wyszukiwarki Pinterest i wyszukaj kilka sklepów po słowach kluczowych związanych z produktami.

Najbardziej popularne rozmiary zdjęć to te w proporcji 3:2. Proponuję wspomóc się również darmowymi szablonami do Pinteresta ja canva lub vistacreate, albo zaprosić do współpracy grafika.

Utworzenie Tablicy z Pinami

Przed dodaniem pierwszego Pina stwórz odpowiednią tablicę.

Kliknij zdjęcie profilowe i wybierz zakładkę „profil”. W ten sposób uzyskasz możliwość tworzenia tablic i pinów.

W zakładce Tablice po wyborze przycisku „utwórz”, możesz przystąpić do działania.

Możesz wybrać czy chcesz aby była widoczna tylko dla Ciebie lub dodatkowo dla użytkowników. Po utworzeniu tablicy przejdź koniecznie do jej edycji. Po późniejszym dodaniu kilku pinów pojawi się również opcja dodania okładki.

Dodawanie Pinów

Tablica gotowa, przyszedł więc czas na dodawanie Pinów. Po wejściu na podstronę wybierz zwyczajnie „+” w lewym górnym rogu.

Pojawia się dwie opcje utworzenia sekcji lub utworzenia pinu. Sekcje służą do grupowania treści w kategorii. Zajmiemy się teraz pinami. 

Tworzenie posta

Chcąc utworzyć post wybierz tworzenie Pina.

Jak zwrócić uwagę odbiorców?

  • dodanie dobrego zdjęcia. Koniecznie takiego które zwróci uwagę. Bardzo dobrej jakości. Unikatowego, czy takiego którego nikt nie znajdzie na innych socialach lub na na Twoom sklepie.
  • Tytuł, który zwróci uwagę odbiorców i zachęci ich do powiększenia zdjęcia lub wejścia na Twoją stronę. W tytule widocznych jest pierwszych 30 znaków ze 100 możliwych. Najważniejsze informacje lub atrybuty produktu umieść więc ja początku.
  • Opis Pina. To dodatkowe miejsce w którym możesz zawrzeć informacje o produkcie lub usłudze. Widocznych jest 50 pierwszych znaki z 500 możliwych do dodania.
  • Hashtagi – dodaj je w opisie a Twój pin stanie się widoczny i łatwiejszy do znalezienia. Rekomenduje dodać hashtagi w języku polskim i angielskim. Często polscy użytkownicy wyszukują w obu językach. 
  • Link docelowy i tutaj możesz kierować na dowolną podstronę. W przypadku sklepu najlepiej, aby klient trafił na konkretny produkt lub ewentualnie kategorię czy też specjalnie przygotowaną podstronę np. z kolekcją, ktorą odbiorca widział wcześniej na Pinie. Linki mogą prowadzić również do profilu na Instagramie lub fanpage na Facebooku.
  • Opublikuj Pina. Sprawdź czy wszystko jest poprawnie dodane i opublikuj.

Statystyki

Dodanie postów na Pinterescie może zwiększyć ruch na Twoim sklepie co przyczyni się do zwiększenia sprzedaży.

Monitoruj zachowania odbiorców w karcie statystyki. Pierwsze dane będą widoczne po kilku dniach. Proponuję na samym początku dodanie kilku postów dla np. jednego z produktow z nieco innymi zdjęciami i odmiennymi treściami. 

Będziesz mógł je porównać i wybrać te, które mają najlepsza skuteczność.

Z karty „statystyki” dowiesz się ile osób:

  • wyświetla Twoje piny
  • zapisało zdjęcie
  • kliknelo w link
  • powiększyło grafikę

Dowiesz się również:

  • z jakiego kraju pochodzą odbiorcy
  • ile mają lat
  • jaką płeć
  • z jakiego korzystają urządzenia

Dzięki tym danym dowiesz się jakie preferencje mają Twoi odbiorcy, które piny są najchętniej klikane. Które hashtagi najlepiej się sprawdzają w Twojej branży. Po uzyskaniu tych danych możesz następnie dopasować swoje piny do odbiorców dzięki temu możesz osiągnąć niemały sukces.

Mierzenie konwersji

Mając sklep będziesz najczęściej na pinach umieszczał/a swoje produkty i będziesz chciał/a śledzić konwersje, co jest słuszne.

Jednak, aby to poprawnie robić należy dodać portal źródeł w Google Analytics

 Po zdefiniowaniu celów i osadzeniu linków będzie można śledzić:

  • ile osób kupiło dzięki Pinterest
  • jaka jest wartość zamówienia
  • jaki jest współczynnik konwersji
  • jak długo klient składał zamówienie

Warto śledzić swoje działania na Pintereście, bo jeśli się już poświęci tyle czasu na przygotowanie dobrych postów to może się okazać, że przynoszą lepsze efekty jak np. działania na FB.