ecommerce Google ADS marketing marketingonline

Jak założyć konto Google Ads i ustawić płatności?

W prosty sposób wyjaśniam jak stworzyć konto Google Ads i skonfigurować przy tym płatności. W artykule znajdują się również informacje jak uruchomić tryb eksperta pomijając całkowicie tryb Express, który nie daje żadnej kontroli nad raz ustawionymi kampaniami.

Konfiguracja konta Google Ads

W pierwszej kolejności należy wejść na tę stronę

Google Ads Konto (klik)

Wybieramy przycisk „Rozpocznij Teraz”

Następnie należy się zalogować do swojego konta Google. Po zalogowaniu zobaczysz kolejne okna do których należy wpisać nazwę firmy, adres strony internetowej itd.

Po wypełnieniu i przejściu tego kroku wystarczy w nowym oknie wybrać przycisk „Nowe Konto Google Ads”

Pojawi się konfigurator, który należy pominąć wybierając na dole strony przycisk eksperta. Konfigurator to nic innego jak nie zalecany Google Express, który ma znacznie ograniczone funkcje w przeciwieństwie do Trybu Eksperta (łapka myszki).

Następnie pojawi się okno w którym można tworzyć reklamy, ale zdecydowanie odradzam tworzenie reklam na tym etapie.

To okno również proponuję w tej chwili pominąć poprzez wybranie przycisku na dole strony „Utwórz konto bez kampanii” (łapka myszki)

Utworzenie konta bez kampanii
Utworzenie konta bez kampanii

Kolejny krok to wypełnienie informacji o firmie.

Kraj, waluta w jakiej chcemy się rozliczać, strefa czasowa. Po ustawieniu wybieramy przycisk „Wyślij” i „Wyświetl Swoje Konto”

W kolejnym kroku pojawi się Panel Google Ads.

Jednak jeszcze należy wykonać kolejny krok, który po ustawieniu reklam pozwoli na ich uruchomie. Czyli ustawienie formy płatności za budżet.

Ustawienie płatności

W pierwszej kolejności należy wybrać przycisk „Ustawienia i Płatności” Następnie w sekcji „Płatności” należy wybrać”Ustawienia”

Ustawienia i płatności
Ustawienia i płatności

Pojawi się profil płatności, który należy skonfigurować.

Po podaniu danych firmowych i danych osoby kontaktowej należy podpiąć kartę debetową lub kredytową.

Płatności są automatyczne w formie post paid (płatność po wyświetleniu reklamy)

Są progi płatności. Na początek może to być 200 zł. Są one automatycznie zwiększane w zależności od szybkości i skali wydawanego budżetu.

Dopiero po osiągnięciu progu np. 200 zl jest pobierana płatność.

Faktura za usługi Google wystawiana na koniec miesiąca.

Gotowe!

Podsumowanie

Jak widać sam proces jest stosunkowo prosty i intuicyjny. Jednak, aby mieć pełną kontrolę nad reklamą, należy pomijać kroki, które prowadzą do ustawienia konta amatorskiego (express) bez możliwości ingerencji w kampanie. Jeśli jednak nie uda się Tobie z jakiś przyczyn uruchomić trybu eksperta na poziomie konfiguracji konta, można to zawsze zrobić po skonfigurowaniu Konta Express z poziomu ustawień (górny prawy róg) i należy wtedy wybrać opcję przejścia na „Tryb Eksperta”