
Reklamy Google Ads, są najbardziej znaną płatną metodą marketingu online. Jej korzenie sięgają 2000 roku, kiedy odbywały się pierwsze testy tego systemu. Od tego czasu minęły już 22 lata, więc sporo.
Spis Treści
Czym są reklamy Google Ads?
Reklamy Google Ads to najszybszy sposób, aby pojawić się na samej górze w wynikach wyszukiwania Google. To także najbardziej popularna metoda reklamy zarówno dla sklepów online w celu uruchomienia natychmiastowej sprzedaży jak i usług w celu pozyskania leadów.
Rozwój Google Ads.
Jak wspomniałem reklamy Google mają już ponad 22 lata. W niektórych artykułach można znaleźć jak krok po kroku zmieniał się cały system reklamowy. Jedno jest pewne rozwój jest nieustanny, a jego tempo coraz większe wraz z ilością rosnących danych, które przetwarza Google. Następnie na ich podstawie tworzone są nowe coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Głównym motorem tych zmian jesteśmy my i nasze zachowania w przestrzeni online.
Jak to się ma do rzeczywistości?
Wymogi użytkowników online są coraz większe. Przyzwyczailiśmy się do tego, że większość rzeczy możemy kupić lub zamówić przez internet. Jest to po prostu wygodne.Z drugiej strony jesteśmy coraz bardziej świadomym społeczeństwem. Nie przekona nas do zakupu sklep, który nie ma szybkich płatności, bo karkołomne wpisywanie danych jest zwyczajnie czasochłonne. Zbyt wolno wczytujący się sklep jest po prostu “zepsuty”. Sklep nie dostosowany do mobile… zapomnij, że w ogóle istniejesz dla potencjalnych klientów.
OK, ale co z tym wspólnego mają reklamy?
Sprzedawcy oczekują aby reklamy były efektywne… i uwierzcie lub nie, ale Google dokłada wszelkich starań, aby tak było. Robi nawet więcej niż trzeba. Tworzy narzędzia, które pomagają nie tylko marketerom, ale i twórcom sklepów i stron internetowych.
Google nieustannie rozwija swoje narzędzia, które mają również wspierać sprzedaż. Choćby PageSpeed Insight, którego zadaniem jest wyszukiwanie problemów z szybkością strony. Szybkość ładowania strony jest jednym z kluczowych elementów sukcesu w sprzedaży.Kolejnym narzędziem jest Google Serach Console, które w łatwy sposób wyłapuje na bierząco problemy techniczne i sugeruje poprawki czytelnymi komunikatami wysyłanymi na mail.
Podsumowanie
Drodzy właściciele biznesów online nie zapominajcie że Google Ads ma za zadanie dostarczyć klientów do waszego sklepu lub strony internetowej. Waszym zadaniem jest tak przygotować stronę internetową lub sklep internetowy, aby klienci czuli się jak u siebie w domu i mogli poruszać się po nim z zamkniętymi oczami. Jeśli produkt będzie odpowiednio zaprezentowany i klient zdecyduje się na jego kupno, to droga do wyjścia nie może prowadzić przez piwnicę lub labirynt korytarzy, bo klient porzuci koszyk i złe doświadczenie sprawi, że już nie wróci po produkt.
Im prościej, szybciej i wygodniej tym lepiej!