
Przed uruchomieniem kampanii lub rozpoczęciem nowej współpracy dobrze jest zrobić checklistę. Którą zawsze warto wykonać, aby kampanie już od startu były ustawione jak należy. Taka checklista jest również przydatna podczas Audytu Konta Google Ads.

Dostęp do konta Google Ads
W pierwszej kolejności potrzebny jest dostęp do audytowanego konta.
To zaledwie dwa kroki po Twojej stronie.
- Przesłanie nr. ID kont Google Ads, który znajdziesz w prawym górnym rogu panelu Google Ads.
- Akceptacja wysłanego przeze mnie zaproszenia, które dotrze na mail lub można je znaleźć w panelu Google Ads w: Narzędzia i Ustawienia – Konfiguracja – Dostęp i Bezpieczeństwo- Menedżerowie. Tutaj znajdziesz prośbę o dostęp, którą należy zaakceptować.
Checklista
Po otrzymaniu dostępów zajmę się sprawdzeniem najważniejszych punktów Twojej kampanii, które mają istotny wpływ na jej efektywność. Wszystkie elementy do poprawy zostaną wyszczególnione w audycie.

Integracja
Podstawa to połączenia z niezbędnymi narzędziami:
Google Analytics – podstawowe narzędzie do analityki i zbierania danych o użytkownikach.
Google Merchant Center (sklepy internetowe) – prawidłowa konfiguracja pozwala na wyciśnięcie jeszcze lepszych efektów z prowadzonych kampanii
Google Search Console – świetne źródło słów kluczowych dla reklam.
Połączenie z kontem YouTube – to więcej danych o Twoich odbiorcach i przydatne listy remarketingowe.
Konwersje
Bez nich prowadzenie kampanii praktycznie nie ma sensu. Dobrze skonfigurowane konwersje to rzetelne źródło informacji o liczbie i wartości konwersji. To także podstawa prawidłowego działania algorytmów obsługujących kampanie Google Ads, co w rzeczy samej przekłada się na efektywną sprzedaż.
Zweryfikuję poprawność konfiguracji konwersji i zbieranych pomiarów.


Kampanie

Brand
Zarówno tradycyjne reklamy tekstowe w tym brand są nadal rekomendowane przez Google dla sklepów w dobie korzystania z kampanii Performance Max.
Kampania Brandowa to w pierwszej lini ochrona przed konkurencją i pierwsze źródło informacji o korzyściach i ew. ofertach promocyjnych dla Twoich potencjalnych klientów dzięki zastosowaniu szeregu rozszerzeń w tym grafiki włącznie. To również świetna kampania do mierzenia rozpoznawalności Twojego Brandu.
Tekstowa
To nadal zazwyczaj jedno z pierwszych miejsc w którym klient styka się z ofertą Twojego sklepu. Dobór i ustawienie kampanii tekstowych jest zależny od celów jakie chcesz osiągnąć i produktów, które chcesz promować. Sprawdzę również czy kierowanie jest ustawione na odpowiednich odbiorców, czyli Twoich potencjalnych klientów.


Performance MAX
To obecnie najważniejsza kampania dla e-commerce. Swoim zasięgiem obejmuje wszystkie kanały Google od Wyszukiwarki, Sieci Display, YouTube, Gmail, Discovery po Mapy.
Dzięki takiemu zasięgowi kampania odbiera sygnały od klienta w jakim stopniu i czy jeszcze jest zainteresowany zakupem, dzięki czemu efektywniej sprzedaje. Drugim zadaniem kampanii jest poszukiwanie nowych potencjalnych klientów po sygnałach jakie wskażemy kampanii.
Sprawdzę czy jej ustawienia nie wpływają negatywnie na koszta.

Struktura Kampanii
Sprawdzę czy ma logiczny sens, czy jest on zbieżny z Twoimi aktualnymi celami?
Reklamy
Sprawdzę ich jakość, czy zostały wykorzystane wszystkie pola na treści i dostosowanie do rekomendacji Google.
Rozszerzenia
Sprawdzę czy są stosowane wszystkie możliwe rozszerzenia, które podnoszą jakość i atrakcyjność reklam, a także obniżają ich koszt.
Słowa kluczowe
Sprawdzę czy są dobrane według tematyki i zagregowane według promowanej kategorii. Czy korzystają z odpowiednich dopasowań tak aby nie przepalać budżetu.


Plik Produktowy w Performance Max
Sprawdzę czy jest odpowiednio podzielony, co daje informację o skuteczności sprzedaży poszczególnych produktów.
Reklama w Performance Max
Sprawdzę, czy zostały wykorzystane wszystkie możliwe miejsca na treść grafikę, logo i video.
Audience w Performance Max
(to Twoi przyszli klienci)
Sprawdzę czy zostały w ogóle ustawione i czy zostały ustawione według rekomendacji. Brak ustawionych audience lub ich niepoprawne ustawienie zdecydowanie negatywnie wpływa na sprzedaż.
