ecommerce Google ADS SEO

Efektywny Plik Produktowy

Efektywny Plik Produktowy

Szukasz rozwiązania, które pozwoli efektywniej sprzedawać? Chcesz poznać jedną z metod o której nie rozmawia się zbyt często lub jest pomijana w procesie tworzenia strategii marketingowych? Jest to optymalizacja feeds produktowego. To od tego co zawiera plik produktowy zależy jak wyświetlają się reklamy produktowe.

Spis treści

Czym jest plik produktowy?

Plik produktowy to podstawa do uruchomienia reklam produktowych.

Wszystkie ważne parametry jakie powinien zawierać plik w łatwy sposób można znaleźć w supporcie Google. Wytyczne co jakiś czas zmieniają się dlatego załączam link do supportu zawierającego na bieżąco aktualizowane informacje na temat wymaganych atrybutów.

Specyfikacja feedu produktowego (kliknij)

Uzupełnienie wymaganych parametrów (kolor czerwony) to podstawa, ale jeśli chcesz mieć większą sprzedaż, uzupełnij wszystkie dodatkowe atrybuty (kolor pomarańczowy). Nie jest to bez znaczenia. Im więcej parametrów jest uzupełnionych tym chętniej Google wyświetla twoje reklamy produktowe. Działa to podobnie jak w reklamach tekstowych. Im lepsza jakość reklam produktowych i tekstowych tym mniej płacisz za reklamy jednocześnie zwiększając ich zasięg i nowe szanse sprzedaży.

„Nagłówki Produktów i Opisy Produktów”

Jednak to na co należy zwrócić szczególną uwagę poza uzupełnieniem atrybutów w pliku produktowym, to właściwie uzupełnienie nagłówków i opisów produktów we wszystkie możliwe atrybuty, którymi można opisać reklamowany produkt.

Pimp My Feed – nawiązując do klasyka

Właśnie te obie treści odpowiadają za to po jakich zapytaniach użytkowników będą wyświetlały się Twoje reklamy produktowe. Słowa kluczowe zawarte w nagłówku i opisie produktu powodują generowanie wyświetleń reklam w momencie kiedy wyszukują ich odbiorcy w wyszukiwarce Google. Przy czym należy pamiętać, że nagłówek jest priorytetowy w stosunku do opisu produktu.

Nagłówki Produktów

Można budować proste nagłówki, których nie zalecam, bo zdecydowanie warto się wysilić i znacznie bardziej je rozbudować, dzięki czemu uzyskamy wyższą sprzedaż.

Przykład prostego nagłówka:

Jeśli wpiszesz w nagłówku: „Niebieskie Buty Nike Air Max” to tylko po takich słowach będzie wyświetlał się Twój produkt. Liczba kombinacji jest znacznie ograniczona.

Przykład rozbudowanego nagłówka:

Jeśli do nagłówka dodasz więcej atrybutów opisujących produkt, wtedy reklama będzie mogła wyświetlać się na znacznie więcej kombinacji. Przykładowo: „Męskie Sportowe Niebiesko Zielone Buty do Biegania Nike Air Max 44” 

Taka rozbudowana liczba atrybutów dodanych do nagłówka pozwala wyświetlać się reklamom produktowym na znacznie więcej zapytań dzięki zwielokrotnieniu ich kombinacji. Dzięki temu reklamy docierają do znacznie większej liczby potencjalnych kupujących. To również oznacza, że jednocześnie zwiększając zasięg reklam zwielokrotniamy szansę na sprzedaż.

Im więcej atrybutów w każdym produkcie tym lepiej i efektywniej będą się one sprzedawać. 

Opisy Produktów

Opisy produktów powinny być unikalne i niepowtarzalne. Wiele sklepów sprzedaje na zasadach dropshipingu i najłatwiej wtedy jest skopiować nagłówek i opis. Co jest dużym błędem.

Jak część czytających wie Google tępi wszelkiego rodzaju kopiowanie i uznaje je za plagiat. Takie praktyki wręcz utrudniają sprzedaż, a nie jej pomagają. Ranking strony spada bo jej treść uznawana jest za kopię oryginału. Takie praktyki zwyczajnie utrudniają choćby pozycjonowanie strony i obniżają jej ranking.

Poprzez dodanie unikatowych treści wspomaga się również pozycjonowanie na tzw. „długie ogony”.

Podsumowując

Powyższe praktyki co prawda wymagają więcej pracy, czasu i czasem dodatkowego wkładu finansowego jeśli zlecicie taką pracę na zewnątrz, ale w dłuższej perspektywie czasu zwyczajnie opłacają się.